• برابر با : Saturday - 4 May - 2024
کل اخبار 108اخبار امروز : 0
10

گشت و گذار خرس های قهوه‌ای و در ارتفاعات جنگلی شرق گیلان

  • کد خبر : 982
  • 20 آبان 1402 - 18:41
گشت و گذار خرس های قهوه‌ای  و در ارتفاعات جنگلی شرق گیلان
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از مشاهده تصاویر بسیار ارزشمند یک قلاده خرس قهوه‌ای ماده به همراه دو توله در ارتفاعات جنگلی شهرستان املش خبر داد.

حمزه عشوری با اشاره به مشاهده  تصاویر بسیار ارزشمندی از یک قلاده خرس قهوه‌ای ماده به همراه دو توله در ارتفاعات جنگلی املش، اظهار کرد: این تصاویر توسط محیط‌بانان پرتلاش این شهرستان ثبت و ضبط شد.

وی افزود: زیست بوم منحصر به فرد و تنوع گیاهی در این استان، بهترین شرایط را برای زیست گونه‌های جانوری نظیر پلنگ، مرال، خرس قهوه‌ای و سایر جانداران فراهم کرده که به جرات می‌توان گفت در کشور بی‌نظیر است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان با اشاره به اینکه خرس‌ها پستانداران بزرگ جثه‌ای هستند که در زمره گونه‌های حمایت شده سازمان حفاظت محیط‌ زیست و فهرست سرخ IUCN قرار دارند، گفت: خرس‌ها در زیستگاه‌های خود تراکم پایینی دارند و خطرات متعددی آن‌ها را تهدید می‌کند لذا حفاظت از آن‌ها یکی از اولویت‌های اساسی در برنامه‌های مدیریتی و حفاظتی در کشور به شمار می‌روند.

به گزارش روابط عمومی و امور رسانه  حفاظت محیط زیست گیلان، این مسئول افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست استان در راستای حفاظت و مدیریت گونه‌های در خطر انقراض، اقدام به هوشمندسازی مناطق، پایش و آموزش جوامع محلی در سطح این زیستگاه‌ها کرده است.

وی گفت: از جمله اقدامات حمایتی به منظور برنامه‌ریزی آینده، شناسایی زیستگاه‌های مستعد استان است که خوشبختانه در این زمینه با نصب دوربین‌های تله‌ای موفق به ثبت تصاویر مهمی از این گونه ارزشمند شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان تصریح کرد:‌ زیستگاه‌های شناسایی شده در اولویت‌ برنامه‌های حفاظتی، آموزشی و حمایتی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار دارد.

لینک کوتاه : https://gilghalam.ir/?p=982

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.