• برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 108اخبار امروز : 0
7

ورود اولین مهمانان زیبای پیشانی سفید به تالاب انزلی

  • کد خبر : 1048
  • 27 دی 1402 - 14:50
ورود اولین مهمانان زیبای پیشانی سفید به تالاب انزلی
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان از ورود ۱۷  قطعه پرنده مهاجر و حمایت شده غاز پیشانی سفید به پناهگاه حیات وحش سلکه خبر داد.

 

حمزه عشوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  در روزهای اخیر با سرد شدن هوا، اولین دسته  غاز پیشانی سفید در  پناهگاه حیات  وحش سلکه مشاهده شده اند.

وی افزود: با سردتر شدن هوا قطعا شاهد حضور پرندگان مهاجر آبزی بیشتر به ویژه انواع قوها و غازها در استان خواهیم بود که برای زمستان گذرانی به تالاب‌ های استان  مهاجرت می کنند و اغلب تا اواخر زمستان در استان می مانند.

عشوری در ادامه به مشاهده پرندگان  دیگر آبزی همچون غار خاکستری،  پلیکان سفید، پلیکان خاکستری، خوتکا، اردک سر سبز، اردک ارده ای، گیلار، فیلوش، اردک سر حنایی، اردک سیاه کاکل، چنگر، باکلان کوچک، باکلان بزرگ، خروس کولی، چوب پا، عقاب دریایی دم سفید و عقاب خالدار در مجموعه تالاب انزلی در روزهای اخیر خبر داد و پناهگاه حیات وحش سلکه صومعه‌سرا را یکی از مهمترین زیستگاه زمستان گذرانی این پرندگان معرفی کرد.

مدیرکل محیط زست گیلان خاطرنشان کرد: هرگونه شکار و صید پرندگان در سال جاری نیز  ممنوع بوده و با شکارچیان و متخلفان به طور قاطع و بدون اغماض برخورد قانونی خواهد شد.

وی تصریح کرد: آموزش یکی از بن‌مایه‌های حفاظت از محیط زیست است و در حال حاضر مرکز آموزش بازدیدکنندگان و پرنده نگری سلکه صومعه سرا به محلی برای فراگیری آموزش های تجربه محور زیست محیطی با اقبال دانش آموزان  و علاقمندان به طبیعت زیبای تالاب انزلی و حیات وحش آن روبه‌رو شده است.

عشوری افزود: پرندگان یکی از مهمترین شاخص‌های حیات وحش در دنیاست؛ تعداد   ۵۶۶  گونه پرنده در ایران وجود دارد که از این میان ۶۲  درصد ( ۳۵۲ تنوع گونه ) ای از پرندگان کشور در گیلان مشاهده می‌شوند و تالاب های امیر کلایه، پارک ملی بوجاق و تالاب بین المللی انزلی بویژه پناهگاه حیات وحش سلکه، پناهگاه حیات وحش سرخانگل و منطقه حفاظت شده سیاه کشیم بیشترین میزان این مهاجرت را به خود اختصاص می دهند

پناهگاه حیات وحش سلکه ، با مساحت ۳۶۰ هکتار ،سالانه میزبان بسیاری از  پرندگان مهاجر است که پرندگان هر ساله برای تخم‌گذاری و تولید مثل به این تالاب زیبا می‌آیند و مرکز آموزشی زیست محیطی تالاب انزلی نیز در این منطقه واقع شده است.

لینک کوتاه : https://gilghalam.ir/?p=1048

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.