• برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
کل اخبار 108اخبار امروز : 0
9

علت گرانی خیار، پیاز و گوجه‌فرنگی

  • کد خبر : 1014
  • 16 آذر 1402 - 15:19
علت گرانی خیار، پیاز و گوجه‌فرنگی
رییس اتحادیه میوه و تره بار شهرستان رشت گفت: قدرت خرید میوه برای مردم کاهش یافته است.
ابراهیم حسنی بوساری رییس اتحادیه میوه و تره بار شهرستان رشت با اشاره به اینکه  برای شب یلدا مشکل تامین میوه وجود ندارد، اظهار داشت: امسال میوه‌های مانند انار، به و نارنگی بسیار فراوان هستند اما ممکن است هندوانه مقداری کمتر از پارسال باشد.
 

ابراهیم حسنی بوساری در گفت و گو با کلانشهر با اشاره به اینکه  برای شب یلدا مشکل تامین میوه وجود ندارد، اظهار داشت: امسال میوه‌های مانند انار، به و نارنگی بسیار فراوان هستند اما هندوانه ممکن است مقداری کمتر از پارسال باشد.

وی افزود: در مجموع میزان خرید میوه در شهرستان رشت از سوی مردم کاهش یافته است و این امر یکی از دغدغه‌های میوه‌فروشان است.

رییس اتحادیه میوه و تره بار شهرستان رشت ادامه داد: در گذشته نه چندان دور هنگام ظهر و عصر باری برای فروش در میدان تره بار رشت نمی‌ماند این در حالیست که این روزها ساعت ۱۲ ظهر همچنان میدان، پُر از میوه است .

حسنی بوساری خاطر نشان کرد: گران بودن قیمت خیار، پیاز و گوجه‌فرنگی یکی دیگر از مواردی است که علت آن از ما سوال می شود و می‌توان گفت دلیل این امر کم آبی، تغییرات اقلیمی و صادرات است.
رییس اتحادیه میوه و تره بار رشت پیش بینی کرد:طی ۱۰ تا ۱۵ روز آینده قیمت این اقلام به حالت معمولی بر می گردد .

حسنی بوساری در پایان گفت: برای شب یلدا قیمت میوه افزایش نخواهد یافت و ممکن است به دلیل افزایش تقاضا به صورت موردی برخی از میوه‌ها کمی گران‌تر شوند و بروز این امر در بازار همیشه وجود داشت.

لینک کوتاه : https://gilghalam.ir/?p=1014

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.