• برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 108اخبار امروز : 0
6

سرقت های روز افزون سیم های شبکه های توزیع برق در سراسر استان

  • کد خبر : 1051
  • 27 دی 1402 - 15:05
سرقت های روز افزون سیم های شبکه های توزیع برق در سراسر استان
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت: سرقت های روز افزون سیم های شبکه های توزیع برق در سراسر استان مشکلات را دوچندان کرده است.

 

مهدیزاده در حوزه چالش های موجود صنعت برق استان اظهار کرد: متاسفانه شرایط آب و هوایی استان شامل رطوبت بالا و بحران های جوی نظیر بارش های برف سنگین و طوفان های فصلی، موجب فرسودگی شبکه های برق در گیلان می شود و سرقت های روز افزون سیم های شبکه های توزیع برق در سراسر استان این چالش رو دوچندان می کند.

وی افزود: تامین این سرقتی ها به لحاظ اقتصادی و اجرایی بسیار سخت است که با دشواری آن را پیش می بریم و مهمترین دلیل ضعف برق در نواحی روستایی استان همان مقوله سرقت سیم های شبکه های فشار ضعیف است.

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در ادامه افزود : شبکه های فشار ضعیف در حوزه استان گیلان بعد از تهران بزرگ طولانی ترین شبکه فشار ضعیف با حدود بیست هزار کیلومتر است و علت آن جغرافیای استان و پراکندگی می باشد.

مهدیزاده تصریح کرد : این شرکت اقداماتی را در راستای افزایش پایداری شبکه و استمرار آن بعمل آورده است که از آن جمله می توان به اجرای منظم و صحیح طرح تاب آوری بر روی خطوط فشار متوسط و جایگزینی شبکه های سیمی فرسوده سیمی با کابل خودنگهدار اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان مزایای شبکه با کابل خودنگهدار را ارتقاء مبلمان شهری، جلوگیری از استفاده برق‌های غیر مجاز و عدم امکان سرقت انرژی از شبکه، کمک به محیط زیست و اکوسیستم و همچنین پایداری شبکه در بحران های احتمالی دانست .

وی در ادامه به سامانه “برق من” اشاره و بیان کرد: مشترکان برق با نصب اپلیکیشن برق من و ورود به این سامانه می‌توانند علاوه بر امکان پرداخت آنلاین صورتحساب از تمامی خدمات شرکت توزیع نیروی برق گیلان بدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات و امورهای توزیع برق بصورت غیرحضوری بهره‌مند شوند.

محمد تقی مهدیزاده در انتها آلودگی محیط زیست را از جمله تبعات مصرف منابع انرژی تجدید ناپذیر عنوان کرد و افزود: در حال حاضر استفاده منابع انرژی تجدید ناپذیر یا به اصطلاح سوخت‌های فسیلی، اجتناب ناپذیر است؛ به همین دلیل هر مقدار که در مصرف این گونه سوخت‌ها صرفه‌جویی شود، آلودگی‌های ناشی از تولید و مصرف این سوخت‌ها نیز کمتر خواهد بود.

وی بهینه‌سازی مصرف را کلیدی‌ترین راهکار برای مدیریت منابع انرژی دانست و تصریح کرد: بهینه‌سازی مصرف به این معنی نیست که مصرف خود را کاهش دهیم؛ بلکه به هر میزانی که استفاده ما از انرژی به استانداردهای روز نزدیک‌تر باشد، مصرف بهینه‌ای خواهیم داشت و هزینه کمتری نیز پرداخت خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://gilghalam.ir/?p=1051

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.