• برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
کل اخبار 108اخبار امروز : 0
11
شهید انصاری به معنای واقعی کلمه ثابت کرد که باید برای خدمت به مردم تا پای جان ایستاد

چهل و دومین سالگرد شهادت شهید انصاری در مسجد طالب‌زاده رودسر با سخنرانی دکتر عباسی، استاندار گیلان برگزار شد

  • کد خبر : 718
  • 16 تیر 1402 - 21:59
چهل و دومین سالگرد شهادت شهید انصاری در مسجد طالب‌زاده رودسر با سخنرانی دکتر عباسی، استاندار گیلان برگزار شد
شهید انصاری هیچگاه مرعوب دشمن نشد و از حقانیت اسلام و انقلاب دفاع کرد

مردم مداری و ولایتمداری مهم ترین مشخصه شهید انصاری بوده است

استاندار گیلان روز پنجشنبه در چهل و دومین سالگرد شهادت شهید انصاری در مسجد طالب‌زاده رودسر با تبیین ویژگی های این شهید والامقام از او به عنوان بهترین مدافع اسلام و نظام یاد کرد و گفت: از ویژگی برجسته این شهید والامقام که او را از سایر ویژگی ها متمایز و برجسته می سازد مردم مداری و ولایتمداری او بوده است.

اسداله عباسی تبلور مدیریت جهادی و انقلابی را به عنوان مولفه های برجسته این شهید ذکر و افزود :او به معنای واقعی کلمه ثابت کرد که باید برای خدمت به مردم تا پای جان ایستاد و در همین راه عزتمندانه از سوی جریان نفاق به شهادت رسید.

وی برخورداری از ایمان راسخ و شناخت کافی و وافی به انقلاب و امام راحل را از دیگر مشخصه شهید انصاری برشمرد و اظهار کرد: او با همین تفکر و اندیشه آمریکا را به سمت کشور عزیز خود ایران اسلامی ترک کرد تا تبیین کننده و مدافع ارزش های انقلاب، نظام و ولایت فقیه باشد.

وی با بیان اینکه شهید انصاری هیچگاه مرعوب دشمن نشد و از حقانیت اسلام و انقلاب دفاع کرد افزود: به همین علت منافقین کوردل او را برنتابیدند و ناجوانمردانه به شهادت رساند اما نام و یاد او با گذشت چهل دو سال از شهادتش ماندگار است.

عباسی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم روشنگری از راه و سیره شهدا بویژه شهید انصاری تاکید کرد و گفت: اینکه رهبری معظم انقلاب تاکید می کنند جهاد تبیین همین است که باید به خوبی در جامعه انجام دهیم.

وی گفتمان دشمن شناسی را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: باید همواره در خصوص دشمنان اسلام، قرآن و نظام گفتمان دشمن شناسی در هر محفل و جلسه ای داشته باشیم.

وی همچنین بر لزوم جمع آوری و تدوین مستندی از سیره شهید انصاری تاکید کرد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان به موج تحریم های ظالمانه غرب بویژه آمریکا در حوزه اقتصادی علیه ملت ایران اشاره و بیان کرد: دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی جنگ اقتصادی دشمن را بی اثر ساخته است.

وی نقد منصفانه عملکرد دولت را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: دولت سیزدهم برغم همه مشکلات گام های بلندی در راستای توسعه کشور در ابعاد و اشکال مختلف برداشته است و همه باید در این راه به دولت کمک کنیم.

عباسی با بیان اینکه امروز کشور بیش از هر زمان دیگر به وحدت و انسجام نیاز دارد گفت: امروز همه باید طبق تاکید رهبری معظم انقلاب روی حول محور وحدت حرکت کنیم و قوا نباید تضعیف شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره و بیان کرد: تمام اهتمام ما بر این است که بستر لازم را برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم کنیم.

استاندار گیلان به کاهش نگرانی امسال در حوزه تامین آب کشاورزی اشاره و افزود: خوشبختانه نزولات آسمانی باعث شد که کشاورزان امسال بتوانند محصول با کیفیتی تولید کنند و دولت نیز حمایت خواهد کرد.

وی آینده کشور را روشن و امیدوار کننده دانست و اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم بر سختی ها و دشوارها با توکل به خدا فایق آییم.

 

شهید علی انصاری تنها استاندار شهید کشور در پانزدهم تیر ماه سال ۱۳۶۰ توسط منافقین در رشت به شهادت رسید.

لینک کوتاه : https://gilghalam.ir/?p=718

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.