• برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
کل اخبار 108اخبار امروز : 0
9

میزان کم فروشی در بسته بندی های کالا در گیلان زیر ۲۰ درصد شد

  • کد خبر : 926
  • 26 مهر 1402 - 20:27
میزان کم فروشی در بسته بندی های کالا در گیلان زیر ۲۰ درصد شد
مدیرکل استاندارد گیلان گفت: از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ طرح های پایش کم فروشی و بسته بندی برای اولین بار به طور جدی و مستمر اجرا شد که مطابق آمار موجب خالص فروشی و کاهش میزان کم فروشی در بسته بندی های کالا از ۴۱ درصد به زیر ۲۰ درصد شد.

مجتبی معصوم نژاد امروز در مراسم گرامیداشت هفته استاندارد که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: بسیار خرسندم که در یکصدمین سال تاسیس سازمان ملی استاندارد ایران در بین تولیدکنندگان کالاهای استاندارد گیلان حضور دارم.

وی افزود: امروز یک قرن است که فرزندان نخبه این آب و خاک در یکی از مهمترین و فنی ترین سنگرهای صیانت از حقوق جامعه، شبانه روزی و جهادی تلاش می کنند که چتر ایمن استاندارد بر فراز مردمان سرزمینشان گسترده باشد.

معصوم نژاد با بیان اینکه ما به نمایندگی از دولت در جهت احقاق حق زندگی با کیفیت برای مردم حرکت می کنیم و نیتمان رضای خدا و هدفمان خدمت به مردم است، این یعنی همان اسم رمزی که رهبر عزیزمان خطاب به دولت مردمی فرمودند “اسم رمز دولت ها باید کسب رضای الهی و کار برای مردم باشد”.

وی با بیان اینکه ما باور داریم که تحول باید مستمر و هدفمند باشد، ادامه داد: از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ طرح های پایش کم فروشی و بسته بندی برای اولین بار به طور جدی و مستمر اجرا شد که مطابق آمار موجب خالص فروشی و کاهش میزان کم فروشی در بسته بندی های کالا از ۴۱ درصد به زیر ۲۰ درصد شد.

مدیرکل استاندارد گیلان خاطرنشان کرد: همچنین برای اولین بار در بهار ۱۴۰۲ طرح محاسبه نرخ رشد کیفیت با ۲۴ شاخص کیفیت بصورت آماری و علمی تحلیل شد. نتایج از انعکاس صادقانه نظرات مردم و همخوانی آن با ساختارهای بازار داشت.

وی افزود: شاخص های رضایت و کیفیت برای صنایعی چون مواد غذایی، شوینده ها و محصولات شیمیایی، محصولات سلولزی و همچنین کالای خانگی که شرایط رقابتی دارند و حتی توان صادراتی نیز در آن وجود دارد با اعدادی بالای ۷۰ درصد با رضایت و کیفیت ادراک شده همراه بود.

معصوم نژاد با اشاره به اینکه کالاهایی که در فضای انحصار تولید می شوند، مثل خودرو و دخانیات نتایج قابل تاملی داشتند که حتی در برخی شاخص ها به ۵۰ درصد هم نمی رسید، گفت: استاندارد سازی و ارزیابی انطباق خدمات برای اولین بار در کشور و استان با در نظر گرفتن ورود به عرصه های متمایز فنی و کیفیت آفرین مدنظر قانون و مردم آغاز شده بطوری که استاندارد سازی و ارزیابی انطباق در خدمات بهزیستی با اولویت خانه های سالمندان، خدمات آموزشی با تمرکز بر مدارس ابتدایی و مهد کودک ها، خدمات عمومی با اولویت فرودگاه ها، ایستگاه های قطار و پایانه های مسافری، فروشگاه های زنجیره ای، خدمات حمل و نقل کالا با اولویت خدمات پستی و خدمات گردشگری با تمرکز به مراکز اقامتی و هتل ها اجرا شد.

وی تصریح کرد: همچنین برای اولین بار به منظور ارتقای کیفیت خدمات پس از فروش کالاهای بادوام که به لحاظ رضایت مصرف کننده اهمیت بالایی دارد، اجباری شدن استاندارد خدمات پس از فروش دو کالای مهم یعنی خودرو و لوازم خانگی انجام شد.

معصوم نژاد ادامه داد: با باور داشتن این موضوع که باید روش های سنتی و ارتباطات بسته را با اقتصاد کنار گذاشت و استاندارد پویا می تواند محرک اقتصاد پر رونق باشد، در دوران تحولی سازمان ملی استاندارد ایران با هدف توسعه سهم تجارت محصولات حلال با رشد بیش از ۸۰۰ درصدی برای صدور پروانه محصولات ایرانی در کشور و استان صادر شد.

مدیرکل استاندارد گیلان گفت: مواردی که بیان شد تنها گوشه ای از مجاهدت های اعضای خانواده بزرگ و تحول آفرین استاندارد گیلان است. خانواده ای بزرگ شامل کارکنان اداره کل استاندارد گیلان، شرکت های بازرسی، آزمایشگاه همکار و مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی و خدماتی که براساس نقشه راه گام دوم انقلاب اسلامی مسیر تمدن سازی نوین و رسیدن به قله را به عنوان یک چشم انداز هدفمند و جامع از سوی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی برای سرآمدی در دستور کار زندگی خود قرار داده اند. لازم می دانم از همت بلند و تلاش همکارانم در عرصه نظام استاندارد صمیمانه سپاسگزاری کنم.

به گزارش ایسنا، در پایان مراسم از ۱۴ شرکت برتر تولیدکننده کالاهای استاندارد گیلان تجلیل شد.

لینک کوتاه : https://gilghalam.ir/?p=926

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.