• برابر با : Thursday - 9 May - 2024
کل اخبار 108اخبار امروز : 0
8

مشخص نبودن محلی مناسب برای دپوی زباله در ماسال

  • کد خبر : 865
  • 06 مهر 1402 - 11:13
مشخص نبودن محلی مناسب برای دپوی زباله در ماسال
فرماندار ماسال گفت: تا به امروز محل مناسبی برای دپوی زباله در شهرستان مشخص نشده و تولید حجم وسیعی از زباله در مناطق گردشگری و عرصه های طبیعی، مردم و شهرستان نگران کرده است.

غلامرضا گیل چالانی در جلسه پسماند ماسال اظهار کرد: تفکیک زباله از مبدا در تمامی نقاط شهرستان ضروری است و باید تمام مسافرکاشانه ها، هتل ها و مجتمع های اقامتی،… در شهرستان برای حل مشکل زباله خود تدبیرلازم را بیاندیشند و با کمک به دهیاری روستای خود در راستای جمع آوری زباله اقداماتی زیربنایی و اساسی انجام دهند.

وی افزود:عمده تولید زباله در برخی از مسیرهایی است که بیشترین مسافر و گردشگر را داشته است و تولید حجم وسیعی از زباله در مناطق و عرصه های طبیعی، مردم و مسئولین را در زمان پیک ترافیک و افزایش جمعیت شهرستان نگران کرده است.

گیل چالانی ادامه داد: تا به امروز، محل مناسبی برای دپوی زباله در شهرستان مشخص نشده و در گذشته زباله های شهرستان به کودآلی رشت انتقال می یافت که این انتقال پسماند با مشکلاتی روبرو شد.

وی با بیان این که  موضوع مدیریت پسماند باید در شهرستان مدیریت شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بارها در جلسات متعدد تفکیک زباله از مبدا را تاکید کردیم اما دهیاران در این خصوص اقدام مناسبی را انجام نداده اند.

فرماندار ماسال تصریح کرد: هیچ واحد رستوران، خانه کاشانه وهتلی نمی تواند ادعا کند که زباله ای تولید نمی کند و جمع آوری زباله نیز مستلزم هزینه است وتمامی رستوران ها، خانه کاشانه ها و هتل ها ضمن رعایت تفکیک زباله از مبدا، برای جمع آوری آن نیز باید به دهیاران هزینه پرداخت کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه استان گیلان وشهرستان ماسال چهار فصل است، حضور مسافران را در هر زمان و فصلی خواهیم داشت و تفکیک زباله از مبدا و فرهنگ مدیریت پسماند که اجداد ما نیز به طور محلی این مدیریت را انجام می دانند را به روز رسانی کرده و ترویج دهیم.

گیل چالانی افزود:با این حجم گسترده ریخت و پاش پسماند و چالش های بهداشتی و محیط زیستی باید روبه رو شد و با توجه به دغدغه‌های دهیاران و مدیران همواره به دنبال راه کاری باشند تا شاید مضرات این معضل ناخوشایند کمتر گریبان سلامت زیستی شهروندان و طبیعت زیبای منطقه را بگیرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gilghalam.ir/?p=865

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.