• برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
کل اخبار 108اخبار امروز : 0
11

شوک قطع برق به ادارات پرمصرف گیلان

  • کد خبر : 831
  • 20 مرداد 1402 - 1:26
شوک قطع برق به ادارات پرمصرف گیلان
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت : 10 دستگاه اداری استان که به کاهش مصرف برق بی‌توجه بودند با قطع برق مواجه شدند.

محمدتقی مهدی زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران همه دستگاه‌های اداری موظف‌اند مصرف برق خود را در ساعات کاری به میزان حداقل ۳۰ درصد نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۰ و در ساعات غیراداری به میزان ۶۰ درصد مصرف جاری با اولویت خاموش‌کردن روشنایی غیرضروری و سامانه‌های سرمایشی کاهش دهند.

وی  ضمن تشکر از همراهی و همکاری دستگاه های اجرائی استان تاکید کرد: روشن بودن سامانه‌های سرمایشی ادارات از ساعت ۱۲ به بعد ممنوع است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از عموم مشترکان به‌ویژه دستگاه‌های اداری و تجاری درخواست کرد با حداکثر صرفه‌جویی در مصرف برق همراه و همیارخادمان خود در تأمین برق موردنیاز هم‌ استانی ها باشند.

وی تصریح کرد:تنظیم دمای سامانه‌های سرمایشی بر روی عدد ۲۴ یا ۲۵ درجه سانتیگراد ، خودداری از استفاده هم‌زمان از وسایل برقی پرمصرف، شستشو و اتوکشی لباس و استفاده از ماشین ظرف‌شویی در ساعات ابتدایی یا پایانی روز، استفاده حداکثری از روشنایی روز، جایگزینی لامپ‌های کم‌مصرف با لامپ‌های فوق کم‌مصرف LED، بسته‌بودن درب اتاق‌های بدون استفاده در زمان فعالیت سامانه‌های سرمایشی و استفاده از برنامه‌های کوتاه‌مدت و شستشوی سریع با دمای پایین ماشین لباسشویی از جمله راهکارهایی است که می‌تواند به کاهش مصرف برق در بخش خانگی کمک کند.

لینک کوتاه : https://gilghalam.ir/?p=831

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.