• برابر با : Thursday - 9 May - 2024
کل اخبار 108اخبار امروز : 0
13

حکم سبز قانون به نفع حفاظت محیط زیست ماسال

  • کد خبر : 892
  • 13 مهر 1402 - 11:16
حکم سبز قانون به نفع حفاظت محیط زیست ماسال
رییس اداره حفاظت محیط زیست ماسال گفت:تاکنون حدود ۱۴حکم زیست محیطی جایگزین حبس در این شهرستان صادر شده است.

حمید سلطان خواه در جمع خبرنگاران اظهار کرد :متخلفی که با استفاده از روش های غیر بهداشتی اقدام به کشتار دام کرده بود به دلیل آلوده کردن محیط زیست و تهدید سلامت شهروندان محکوم به حکم سبز قانون مبنی بر خدمات محیط زیستی و پاکسازی محیط از زباله شد.

وی با اشاره به اهمیت لزوم کشتار بهداشتی و دفع اصولی پسماندهای ناشی از آن افزود:در کشتارهای غیراصولی دام به دلیل ضایعات آلاینده آب و خاک همواره با مشکل آلودگی محیط زیست مواجه هستیم و باید با نظارت و پایش مستمر کشتار گاه ها از ورود آلاینده ها به محیط زیست جلوگیری شود‌.

سلطان خواه خاطرنشان کرد: همراهی با محیط بان‌ها، پاکسازی مناطق آلوده به پسماند، ساخت آبشخور برای حیات وحش، تهیه غذای پرندگان و علوفه برای حیات وحش، کاشت نهال و تهیه کتاب‌های زیست محیطی از جمله مجازات‌هایی است که سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان “حکم سبز”پیشنهاد کرده است.

وی تصریح کرد: البته استفاده از این مقررات برای مجرمان و محکومانی است که سابقه کیفری نداشته‌اند یا از سابقه کیفری آنها بیشتر از پنج سال نگذشته باشد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست ماسال گفت: تاکنون حدود ۱۴حکم زیست محیطی جایگزین حبس در این شهرستان صادر شده است. در نیمه نخست امسال هم ۷ مورد از متخلفان عرصه محیط زیست حکم سبز گرفته‌اند تا به جای رفتن به زندان به طبیعت شهرستان ماسال خدمت کنند؛ این افراد به پاکسازی طبیعت از زباله به مدت ۱۰ روز یا مسیرهایی به طول ده کیلومتر محکوم شده اند.

لینک کوتاه : https://gilghalam.ir/?p=892

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.