• برابر با : Monday - 20 May - 2024
کل اخبار 108اخبار امروز : 0
7

اقداماتی برای کاهش خسارت در روستاهای گیلان در مواجه با بلایای طبیعی

  • کد خبر : 944
  • 04 آبان 1402 - 15:37
اقداماتی برای کاهش خسارت در روستاهای گیلان در مواجه با بلایای طبیعی
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان گفت: بنیاد مسکن توانسته گامهای موثری را درجهت بهبود وضعیت کلان جامعه روستایی استان بردارد.

حامد دائمی در نشست مدیران کل مدیریت بحران استانهای شمال کشوراظهار کرد: بلایای طبیعی در طول تاریخ جزء ناگریز زندگی انسان هستند و زلزله از مخرب ترین این بلایای طبیعی به شمار می رود.

وی با بیان اینکه یکی از اساسی ترین اقدامات انسان، جهت تخفیف تلافات ناشی از وقوع زلزله مدیریت بحران است، افزود: ایران کشوری زلزله خیز و نیمه روستایی با تعداد زیادی روستاهای بزرگ وکوچک است که با توجه به آسیب پذیربودن واحدهای مسکونی غیرفنی روستایی وقوع زلزله با شدت متوسط به بالا می تواند باعث بروز خسارات فراوان مالی و جانی شود.

دائمی خاطرنشان کرد:مقاوم و مستحکم بودن منازل مسکونی روستایی بعنوان محلی برای سکونت قشر عظیمی از مردم که با تولیدات کشاورزی و دامی خود نقش مهمی نیز درتوسعه پایدار کشور دارند اثار زیانبار اجتماعی اقتصادی و … زلزله را تاحد زیادی کاهش می دهد.

وی ادامه داد: امروزه جهت جلوگیری از بروز خسارات احتمالی ناشی از وقوع حوادث طبیعی امری لازم و ضروری است.

دائمی به تشریح فعالیت های بنیاد مسکن به ویژه در سطح روستاها گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولی طرحهای توسعه روستایی به خصوص با تهیه و اجرای طرحهای هادی روستایی نقش بسزایی در امر توسعه همه جانبه روستاها داشته است، درهمین راستا توانسته ازاین طریق گامهای موثری را درجهت بهبود وضعیت کلان جامعه روستایی همراه با بسترسازی مناسب برای بهبود وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بردارد و درنهایت موجبات نگه داشت جمعیت و مهاجرت معکوس روستائیان را ایفا کند.

لینک کوتاه : https://gilghalam.ir/?p=944

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.